Vaikeeta! Sivuttaissuunnassa irtoaminen siis. Radalla oli sellainen kohta, että mutkaputken jälkeen oli suorassa linjassa pussi ja pussin vieressä keinu. Tarkoitus oli, että ei mentäisi juoksemaan pussin ja keinun väliin (niin kuin normaalisti olisin mennyt), vaan käskytettäisiin koira pussiin ja itse juostaisiin keinun takaa. Jaava ei edes vilkaissut pussia, vaan se tuli todella voimakkaasti aina kohti mua. Vaikka yritin ns. tönäistä ja ottaa askeleen kohti pussi, niin Jaava juoksi kohti keinua/mua.. Muutaman kerran saatiin se sinne irtoamaan (ja heti pussista tultuaan se kääntyi tosi voimakkaasti mua päin eikä edennyt suoraan seuraavalle esteelle) ja lopuksi vietiin sinne namit odottelemaan ja vahvistettiin vähän pussin vetovoimaa. Tällaisia harjoituksia on kyllä hyvä aina välillä tehdä! Myrtille tuotti sama kohta vaikeuksia, mutta namilla saatiin sekin irtoamaan hyvin pussiin. Tuntuu, että varsinkin Jaavalle työskentely kaukana minusta on tositosi vaikeaa. Se on aina tulossa lähelle ja tykkää, että mennään yhdessä! Myrtti on ehkä vähän itsenäisempi ja kaikista vaikeinta on varmaan mulle olla kaukana ;). Treenailtiin vähän sylkkäreitä ja takaaleikkauksia + avokulmaa kepeille. Nää sujui ihan ok ja Myrtilläkin oli ihan nopsat kepit. Kivat treenit!

Tällä viikolla on myös vähän tehty tunnaria (Jaava), ruutua, luoksetulon stoppeja apuohjaajalla (Jaava), noutoa ja paikallamakuuta (Myrtti). Jaavan tunnari on ollut aika hyvällä mallilla, mutta tänään ekalla nappasi väärän (väärät oli parin metrin päässä meistä ja oma piilotettuna niistä parin metrin päähän), mutta ilman uutta käskyä lähti etsimään omaa. Tokalla yrityksellä nappasi väärän suuhun ja meni se suussa etsimään omaa ja kolmannella sitten onnistuttiin! Ei edes miettinyt vääriin koskemista ja työskenteli hyvin ja rauhallisesti. Ekaa kertaa oli kyllä väärät niin kaukana, eli sekin voi vähän sotkea. Luoksetulossa alkaa pysähdys löytymään, mutta aika tuurilla mennään sen suhteen. Yritän vain vahvistaa pysäytystä eikä olla edes kokeiltu ilman namin lentämistä (joko mun heittämänä tai apuohjaaman viskaamana). Ruutuun on juostu namikipolle ja Jaava kyllä menee sinne vaikkei nää namien vientiä. Mun mielestä se menee kuitenkin vähän hajulla silloin.. Noutoa on tehty vaan sisällä ja välillä oon vaan viskonut kapulaa ja palkannut pysymisestä.

Myrttisen ruutu on paremmalla mallilla kuin Jaavan. Se etsii katseellaan sitä ja juoksee ihan täysillä ja suoraan! Tänään joku mies tuli ihmettelemään/katsomaan meidän treenailuja ja seisoi ruudun vieressä. Olin just lähettämässä Myrttiä ruutuun, kun se siihen ilmestyi ja olin varma, että Myrde sinkoaa sen luokse.. Myrtti ei ottanutkaan häiriötä, vaan meni ruutuun! Yksin ollessaan pysyy ihan hyvin paikallamakuussa, pitäisi pidentää varmaan matkaa tai aikaa. En ole uskaltanut kauhean pitkää aikaa makuuttaa, ettei se vaan nouse (eli puhutaan ehkä 30s-1min). Noutoa on tehty sisällä ja olen nyt yrittänyt vaatia, että kapula tulisi mun käteen. Musta tulee varmaan vielä aika hyvä koppari...