Olin ilmoittanut Meten Lotta Vuorelan agilitykoulutukseen Kana-areenalle. Aamupäivällä lähdettiin australianpaimenkoira Chilan ja Tuulin kanssa kohti koulutusta. Oltiinkin paikalla jo hyvissä ajoin ja pohdin pitkään, laitanko Metelle kevythäkin radan laidalle. Olin 100% varma, että huutoa siitä siellä ainakin lähtee.. En ole pahemmin Metteä häkissä pitänyt ja normisti se treeneissä tykkää huudella. Olin hyvin yllättynyt, sillä Mette olikin kiltisti häkissä! Ei huutelua. Hieno peentu! Meidän ryhmän harjoitteluaika oli 2 tuntia ja tehtiin muutaman toiston harjoitteita (koska kyseessä oli penturyhmä) ja useita kertoja. Mette saikin hyvää harjoitusta myös siitä, että hommiin ja häkkiin, hommiin ja häkkiin. Lopulta Mette jopa nukkui häkissä väliajat silmät ummessa. Oikein hieno homma jatkoa ajatellen :).

Tehtiin siivekkeiden välistä juoksuja ja yhdistettynä putkeen (suora linja), takaakiertoa (siiveke, putki+siiveke), valssia (putki+hyppy), rengasta (rengasleikki, tää oli hyvä!) jne. Lotta siinä kysyi, että tykkääkö Mette yhtään leikkiä leluilla (olin palkannut nameilla) ja olin empivä. Tykkäähän se leikkiä, mutta... Mun piti sitten näyttää, että miten Mette leikkii. Olin ihan varma, ettei se agiesteiden lähellä leiki ja varsinkaan, kun oli saanut nameja. Mette sitten päätti leikkiä. Leikki myös Lotan kanssa. Ja näin sitten lopputreenit tehtiin lelupalkalla. Vähän Mette hämmästeli, mutta hyvin teki kuitenkin. Väsyi kuitenkin huomattavasti nopeammin kuin namipalkalla. Ihan viimeiseksi tehtiin irtoamisharjoitus namikipolle, johon olikin loistava lopettaa treenit. Metelle tuttu treeni ja se olikin ihan liekeissä.

Hyvä päivä, Metelle paljon uutta ja ihmeellistä. Uusi paikka, uudet koirakot, ekaa kertaa häkissä oloa ja monia pieniä treenihetkiä, leikkipalkkaa jne. Välillä keskittyminen herpaantui väsymyksestä ja leikkipalkasta, mutta hyvin sain sen aina kuitenkin leikkimään. Vielä leikkipalkka ei kuitenkaan ole _se_ juttu, mutta työstetään sitä kuitenkin nyt tovi. Helppo se on takaisin nameihin siirtyä, jos tarve vaatii.

Kotimatkalla pysähdyttiin vielä leikittämään pentuja ja vähän näkyi Metessä väsymystä :D. Kiitokset Chilalle ja Tuulille seurasta, oli oikein mukavaa!